poniedziałek, 23 lutego 2015

W odwiedzinach u sąsiadów- Hamburg

Hamburg, port, miasto na wodzie

Zaglądając za naszą zachodnią granicę nie sposób nie odwiedzić Hamburga, miasta hanzeatyckiego na wodzie. Piękny port, park miniatur, Alster czy ratusz to jedynie kilka z wielu atrakcji, które oferuje nam Hamburg.


Długo zbierałam się do tego wpisu. W końcu udało się. Ja już przygotowuję się do kolejnego wyjazdu a tymczasem Was zabieram w podróż do naszych sąsiadów.
Korzystając z okazji wyjazdu służbowego do Hamburga wzięłam kilka dni urlopu by móc zwiedzić miasto, poznać jego prawdziwe oblicze. I stało się. Hamburg zachwycał mnie na każdym kroku. Jestem miłośnikiem rzek, jezior, mórz. A Hamburg jest praktycznie na wodzie. Niezależnie od tego, w jakiej dzielnicy się znajdujemy, nie ominiemy płynących wód.

Podczas wyjazdu służbowego spałam w hotelu Gastwerk, który charakteryzuje się przepiękną, nowoczesną architekturą. Wcześniej w tym budynku znajdowała się gazownia. Przebudowując budynek na hotel, została zachowana industrialna architektura. W hotelu roi się od widocznych instalacji, rur oraz pozostałości po gazowni.
hotel Hamburg
Gaswerk, Gastwerk Hamburg

Kończąc pobyt służbowy, kupiłam w hotelu Hamburg Card, by móc bez ograniczeń poruszać się po mieście komunikacją miejską. W planie miałam odwiedzenie wielu miejsc, więc karta się przydała, tym bardziej, że wraz z nią miałam wiele zniżek na bilety wstępu.
tory, metro, Hamburg

Na miejsce noclegu wybrałam hostel Bridge Inn. Z tego względu, że miałam nieograniczone przejazdy komunikacją, lokalizacja hotelu była mi obojętna. Zaletą tego miejsca była kuchnia na korytarzu wraz z jadalnią i lodówką. Pokoje bardzo małe, ale mi to nie przeszkadzało, ponieważ całe dnie spędzałam poza hotelem. Przystanek autobusowy, z którego dojechać mogłam bezpośrednio do centrum, znajdował się o 5 minut pieszo od hostelu.

CO WARTO ZWIEDZIĆ W HAMBURGU?

1. Najważniejsze i najpiękniejsze: Port
Hamburg jest największym niemieckim portem morskim. Rocznie wpływa do niego około 13 000 statków z całego świata.
statki, woda, port

port, miasto Hamburg, visit Hamburg

2. Hafencity
Dzielnica miasta nieopodal portu charakteryzuje się nowoczesną architekturą na terenach poprzemysłowych. Na ponad 150 hektarach budowane są apartamentowce, biurowce, ulice i promenady. 
dzielnica Hafencity Hamburg


3. Centrum miasta: Ratusz
Rathaus, ratusz hamburg

centrum, stary rynek Hamburg

4. Miniatur Wunderland
Miniatur Wunderland to największa na świecie miniaturowa wystawa. Dwaj bracia, Frederik i Gerrik Braun postanowili odtworzyć najpiękniejsze miejsca świata w miniaturowej formie. Na zwiedzanie parku powinniśmy przeznaczyć ok. 3 godzin, nie wliczając czasu oczekiwania na wejście. Polecam udać się wcześnie rano, by uniknąć kolejek. 
park miniatur hamburg

Miniatur wunderland, hamburg
miniaturowe miasto
5. Außenalster i Binnenalster
Przepływająca przez Hamburg rzeka Alster tworzy w samym sercu miasta dwa jeziora. Nie sposób ich nie zauważyć. Nawet w listopadzie widok jezior zapierał dech w piersi. Jest to miejsce, gdzie można wśród przepięknego krajobrazu spocząć na chwilę, by odpocząć i zaplanować dalsze zwiedzanie miasta.
See, alster, jezioro

jezioro Hamburg

rzeka w Hamburgu

6. Hamburg Altona
Wysiadając na stacji metra Altona nie trzeba było daleko iść, by zobaczyć największe atrakcje tej dzielnicy Hamburga. Najpierw mijamy fontannę Stuhlmannbrunnen, a następnie udajemy się na Plac Republiki, by zobaczyć ratusz.
fontanna Hamburg


Alster, ratusz, Hamburg
 7. Tropen- Aquarium Hagenbeck
W Hamburgu warto również zwiedzić Tropen- Aquarium oraz zoo w dzielnicy Hagenbeck. Ja niestety przyjechałam tam za późno, zoo było już zamknięte, a na zwiedzanie akwarium została mi jedynie godzina. Polecam zaplanować zwiedzanie tak, by móc wybrać się tam w godzinach porannych.


Aquarium, zoo,


8. St. Pauli
Pytając wcześniej znajomych, co warto zobaczyć w Hamburgu, wszyscy odpowiadali jednogłośnie: St. Pauli. Reeperbahn to tak zwana czerwona ulica. Z tego względu, że byłam w Hamburgu jedynie z koleżanką, wolałyśmy nie ryzykować wyprawy na St. Pauli w godzinach wieczornych. Przeszłyśmy się nią o godz. 11 rano. Wbrew pozorom ta część miasta żyje 24 godziny na dobę. Nawet przedpołudniem spotkać można upojoną alkoholem młodzież, osoby grające w kasynie, śpiących na ulicy bezdomnych czy pijących piwo w pubie mężczyzn. 
czerwona ulica, st. pauli


Będąc u naszych zachodnich sąsiadów trzeba koniecznie zahaczyć o Hamburg. Osobiście jestem pod wrażeniem tego miasta. Na pewno tam wrócę!

1 komentarz:

  1. Przepiękne zdjęcia :) Port ładnie się reprezentuje na wodzie - znać jego okazałość.

    No, no a miasteczko Miniatur Wunderland mnie zaintrygowało.

    Super - ja także lubię uwieczniać swoje wspomnienia na zdjęciach bo choć i tak zostają w sercu - to ich postać graficzna cieszy:)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Pomorzanka na Kujawach , Blogger